گردشگری و نقاط دیدنی شهرستان فیروزه - پایتخت فیروزه جهان

نقاط دیدنی و اطلاعات شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی - مجاور نیشابور -مسیر بارگاه امام رضا (ع)

گردشگری و نقاط دیدنی شهرستان فیروزه - پایتخت فیروزه جهان

نقاط دیدنی و اطلاعات شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی - مجاور نیشابور -مسیر بارگاه امام رضا (ع)

گردشگری و نقاط دیدنی شهرستان فیروزه - پایتخت فیروزه جهان

شهرستان فیروزه دارای نقاط گردشگری - قدیمی ترین و مرغوب ترین فیروزه جهان - بزرگ ترین باغ ایرانی - و نزدیکی به شهر تاریخی نیشابور می باشد .و در مسیر زائران امام رضا (ع)

  • ۱
  • ۰

روستای گرماب و میزبانی مسابقات کشتی چوخه

کشتی با چوخه گرماب

این روستا مدتی است که هر ساله در بیستم فروردین میزبان یک دوره مسابقه کشتی با چوخه در سطح استان‌های سه گانه خراسان است و چند سالی است که به صورت سنت مهم روستا در آمده است.

 برگزاری این مسابقات به خانواده ها و جوانان گرماب و روستا های اطراف و شهرستان حال و هوای خاصی بخشیده و در طول سال جوانان با برگزاری مسابقات محلی و خانگی و شرکت در مسابقات سایر شهرستان ها  خود را برای این دوره مسابقات آماده می کنند و با حس خاص ناسونالیستی تلاش می کنند تا جوایز مسابقات در خود گرماب و در چنگال شیر مردان و پهلوانان روستا باقی بماند.

فرماندار شهرستان فیروزه در خصوص برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گرماب از توابع بخش طاغنکوه گفت: با تمهیدات انجام گرفته توسط فرمانداری شهرستان و دستگاه های مجری مسابقات به ویژه تربیت بدنی و بخشداری شهرستان در ۲۰ فروردین ماه سال جاری مسابقات کشتی با چوخه با نام و گرامی داشت سالروز فناوری انرژی هسته ای در گود کشتی برگزار خواهد شد و به منظور برگزاری منظم و یا برنامه ریزی دقیق، جلسات متعددی با دستگاه های مربوطه گذاشته شده و ۴ کمیته با عناوین کمیته پشتیبانی و مالی- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات- کمیته اجرایی و کمیته داوران در این خصوص تشکیل شده که کلیه برنامه های برنامه ریزی شده را انجام خواهند داد.

 مسابقات کشتی با چوخه روستای گرماب از مهم ترین رویدادهای ورزشی در استان خراسان رضوی است که هر ساله در ۲۰ فروردین ماه هر سال برگزار می شود که با توجه به اهمیت این دوره از مسابقات به نام سالروز گرامی داشت فناوری انرژی هسته ای نام گذاری شده است. وی گفت: در این دوره از مسابقات ۲۰۰ کشتی گیر و پهلوان در ۴ وزن از استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت و بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از علاقه مندان و مشتاقان این ورزش از آن دیدن می کنند که بیشتر این علاقه مندان از روستای گرماب و روستاهای اطراف بخش طاغنکوه می باشند.

یکی از ویژگی های بارز و منحصر به فرد این دوره از مسابقات رعایت عدالت، نظم و مساوات است که در این خصوص برنامه ریزی های فراوانی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو و بهتر از سال های قبل آن را انجام دهیم. وی اضافه کرد: تمام روند اجرایی و نظارتی این رویداد ورزشی کاملا مردمی و با همت و تلاش شورای اسلامی و دهیاری روستای گرماب برگزار شده است و مردم شهیدپرور و ولایت مدار این شهرستان انتظار دارند که مسئولان نگاه ویژه و خاصی به این رویداد که بزرگ ترین رویداد ورزشی استان است داشته باشند .

  • ۹۵/۰۱/۰۵
  • علیرضا اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی